بهبود التهابات گلو با مصرف عسل

بهبود التهابات گلو با مصرف عسل

بهبود التهابات گلو با مصرف عسل طبیعی :

مصرف عسل شاید صدها سال است به عنوان یکی از درمان های قطعی برای رفع سرفه تجویز می شود، از طرفی عسل طعم مطبوعی دارد و برای بسیاری که از تلخی دارو ها متنفر اند بسیار ایده آل است و از طرفی به جرئت می توان ادعا داشت عسل یک داروی بی ضرر و عوارض است پس در نتیجه نگرانی هایی که بابت عوارض دارو های شیمیایی وجود دارد، در مصرف عسل وجود ندارد. به طور کلی سرفه در واقع یک واکنش معمولی از طرف بدن است برای رفع گرفتگی و تحریک در مسیر گلو است، در این مقاله به معرفی چند ترکیب که با عسل که توان رفع و درمان سرفه و گرفتگی در گلو را دارند خواهیم پرداخت.

سرفه و عسل

درمان سرفه و گلودرد با عسل یک روش رایج و بدون عارضه است

مقدمه :
در ابتدا به یکسری از خواص عسل اشاره میکنیم که چرایی مفید بون آن را در  درمان سرفه درک کنید.
– عسل خواص ضد التهابی دارد و برای گلویی که تحریک پذیر شده ایده آل است.
– به خاطر خاصیت چسبندگی عسل میتواند در مسیر گوارش مانند یک پاک کننده عمل کند و مسیر را پاکسازی کند.
– خاصیت آنتی اکسیدانی عسل بسیار در مبارزه موثر با عفونت های درون بدن موثر است.
– بیشتر عسل ها طبعی گرم دارند و این خود به خصوص درفصول سرد سال بدن را آماده تر نگه میدارد.

درمان سرفه با عسل

جایگزینی داروهای شیمیای با درمان های طبیعی همچون عسل علاوه بر نداشتن عارضه باعث این میشود که بدن شما وابسته به داروهای شیمیایی نباشد و مقاوم تر باشد.

چگونه از عسل برای درمان گلو درد و سرفه استفاده کنیم ؟

– روش اول : برای خلاصی از شر سرفه به ویژه سرفه های شبانه روزانه حداقل 3 قاشق عسل خام را مصرف کنید و اگر گلو درد متوجه افراد حردسال خانه بود میزان آن را به یک قاشق کاهش دهید اما درنظر داشته باشید به هیچ عنوان از تجویز عسل برای کودکان یکسال به پایین اجتناب کنید و سرفه در این سن حساس حتما باید مورد اطلاع پزشک معالج قرار بگیرد.

– روش دوم : روش دوم شاید رایج ترین روش در بین راهکار های توصیه شده باشد، در این روش باید عسل را با لیموی تازه ترکیب کنید، در لیموی تازه مقدار زیادی اسید سیتریک و ویتامین c موجود است که این به خودی خود در درمان سرما خوردگی موثر است و حال اگر با عسل ترکیب شود تاثیرش دو چندان میشود، برای نتیجه دهی بهتر لازم است که یک لیوان آب نسبتا گرم را با یک قاشق غذاخوری عسل و 1 الی 2 لیموی تازه ترکیب کنید و میل کنید، این شربت به خصوص در شروع روز بسیار موثر است.

– روش سوم : ترکیب عسل با سیر هم من جمله ترکیبات کم نظیری در درمان سرفه و گلودرد میباشد زیرا سیر به تنهایی دارای خواص ضد میکروبی زیاد است و باعث دفع آلودگی میشود روش مصرف آن هم هم میتواند به صورت شربت باشد که در آن صورت باید با آب جوش و عسل ترکیب شود ( البته به صورت پودر شده) و هم می توان آن را زیر کرد و مستقیما با عسل ترکیب کرد و میل کرد، که در این صورت بهتر است حداقل روزانه 2 قاشق مصرف شود.

در نهایت اگر شما هم تجربه ای در درمان گلودرد و سرفه به صورت طبیعی و بدون هزینه گزاف دارید لطفا با گالری عسل بوم مرکز فروش عسل در قم  به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.