خواص دمنوش آویشن و عسل طبیعی

خواص دمنوش آویشن و عسل طبیعی

خواص دمنوش آویشن و عسل طبیعی

آویشن گیاهی سرشار از خواص های گوناگون می باشد؛ این گیاه در بین ایرانیان از محبوبیت خیلی بالایی برخوردار می باشد. این گیاه در طب سنتی به عنوان گیاه دارویی استفاده می شود. در طب سنتی یک نظریه وجود دارد که می گوید اگر می خواهید خواص آویشن بهتر جذب بدن شود به صورت دمنوش استفاده کنید.

نحوه ی درست کردن این دمونش بسیار ساده است، این دمنوش حتی برای افرادی نوشیدنی های گرم را دوست ندارد مناسب است.

زمانی طعم و خواص دمنوش آویشن شکل می گیرد که در کنارش از یک مکمل استفاده کنید. طعم دمنوش آویشن مقداری تلخ و تند می باشد که با اضافه کردن مقداری شکر به آن می توان طعم تلخی این دمنوش را برطرف کرد. اضافه کردن شکر به عنوان یک شیرینی به این دمنوش ممکن است خواص آن را از بین ببرد و به همین خاطر توصیه می کنیم که از ماده های شیرینی مانند عسل طبیعی استفاده کنید.

دمنوش عسل و آویشن همیشه طرفداران زیادی داشته، این دمنوش بسیار خوش مزه نیز می باشد و همچنین این دمنوش از خواص های خیلی زیادی برخوردار است.

دمنوش عسل و آویشن علاوه بر اینکه بسیار خوش مزه می باشد دارای خواص های زیادی نیز است. اگر شما می خواهید از خواص این دمنوش فوق العاده خبردار شوید در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به خواص دمنوش عسل و آویشن بپردازیم نحوه ی دست کردن این دمنوش را یک بار با یکدیگر یاد بگیریم.

نحوه ی درست کردن دمنوش عسل و آویشن   

نحوه ی درست کردن این دمنوش بسیار ساده می باشد و اصلا هزینه بر نیست. ابتدا مقداری آب و به اندازه نیاز آویشن داخل قوری می ریزیم و سپس آن را می جوشانیم؛ بعد از جوشیدن باید کمی صبر کنیم تا دمای این دمنوش پایین آید تا بتوانیم عسل را هم اضافه کنیم، بعد از سرد شدن نسبت به مزاج خود می توانید عسل را اضافه کنید. شما می توانید از هر نوع عسلی که دوست دارید استفاده کنید.

حالا شما یک دمنوش خوش مزه دارید، خوردن این دمنوش در فصل زمستان بسیار لذت بخش است. بعد از یاد گرفتن نحوه ی درست کردن این دمنوش می رویم سراغ خواص این دمنوش پس در ادامه با ما باشید.

بهبود مشکلات تنفسی 

در طب سنتی یکی از راهکار های بهبود مشکلات تنفسی میل کردن دمنوش آویشن می باشد، راهکار های دیگری نیز مانند بخور دادن آویشن یا مصرف آویشن درکنار مواد غذایی نیز وجود دارد. علت مصرف از این دمنوش هم هیچ فرقی نمی کند که برای چه نوع بیماری تنفسی استفاده می کنید، این دمنوش هم برای کرونا، سرما خوردگی و بیماری های عفونتی که در ریه به وجود می آید مناسب است.

آزمایشات نشان داده است به علت خواص میکروب کشی در گیاه آویشن، همه ی باکتری هایی که سیستم تنفسی را دچار اختلال کرده می کند را از بین می برد و ریه ها را پاک سازی می کند.

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم طعم تنهایی دمنوش آویشن خوب نمی باشد و برای شیرین کردن آن باید از ماده های شیرین کننده استفاده کنیم. عسل بهترین شیرین کننده می باشد، عسل علاوه بر اینکه ضرر هم ندارد حتی به خواص این دمنوش نیز افزایش می دهد.

اگر واقعا به دنبال حل مشکلات تنفسی با عسل می باشید بهتر است از عسل های تخصصی استفاده کنید. با اضافه کردن  عسل هایی مانند اکال و عسل آویشن به دمنوش خود قطعا تاثیر گذاری بیشتری را خواهید دید.

پیشگیری از سرطان با دمنوش عسل و آویشن

برخی مطالعات نشان داده است گیاه آویشن روی سرطان تاثیرات مثبتی را دارد، در این تحقیقات دانشمدان به این نتیجه رسیده اند مواردی در گیاه آویشن وجود دارد می تواند به سرطان کمک کند.

دانشمندان معتقداند که مصرف آویشن به هر گونه ای به پیشگیری از سرطان کمک می کند. شما می توانید هم به صورت دمنوش یا هر روشی که دوست دارید آویشن را مصرف کنید. مصرف دمنوش آویشن حتی برای افرادی با سرطان دست و پنجه نرم می کنند هم مفید است و  این دمنوش نمی گذارد سلول های سرطان تکثیر پیدا کند.

مصرف آویشن به صورت دمنوش بهتر می باشد زیرا که شما در این روش می توانید عسل را هم به نوشیدنی خود اضافه کنید و از خواص ضد سرطانی عسل سودمند شوید. اضافه کردن عسل های تخصصی مثل گون تاثیرات ضدسرطانی دمنوش شما را افزایش می دهد.

سخن آخر    

در این مقاله سعی کردیم 2 تا از مهم ترین خواص های دمنوش آویشن را به شما معرفی کنیم. این نوشیدنی می تواند جزء یکی از بهترین نوشیدنی های زمستان باشد.

ما توصیه می کنیم حتی برای یک بار هم شده است از دمنوش استفاده کنید، مخصوصا در فصل زمستان هوا سرد است و این دمنوش بهترین گزینه می باشد تا شما بدن خود را گرم کنید.

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] در یک مقاله جداگانه کاملا به نکات پیرامون  خواص دمنوش آویشن و عسل طبیعی پرداخته ایم اگر شما علاقه دارید می توانید آن را مطالعه […]

  2. […] در یک مقاله جداگانه کاملا به نکات پیرامون این عسل و آویشن پرداخته ایم اگر شما علاقه دارید می توانید آن را مطالعه […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.