درمان برخی از بیماری های پوستی با عسل طبیعی

درمان برخی از بیماری های پوستی با عسل طبیعی

درمان برخی از بیماری های پوستی با عسل طبیعی

همان طور که می دانید عسل طبیعی یک ماده ی دارویی است و در ساخت بسیاری از دارو ها کاربرد دارد، این داروها می تواند به صورت خوراکی یا موضعی(مالشی) مورد استفاده قرار گیرد؛ به هر حال یکی از مهم ترین خواص عسل درمان بیماری های پوستی می باشد.

عموم داروهایی شیمیایی که برای بیماری های پوستی توصیه می شوند عوارض های غیر قابل جبرانی دارند، حتی برخی داروها ممکن است بر روی جنین فرد باردار تاثیر بگذارد. در نهایت توصیه می شود که از این طور داروها استفاده نکنید یا اگر هم استفاده کردید بارداری صورت نگیرد.

استفاده از این داروهای مضر درحالی می باشد که عسل طبیعی هیچ عوارضی ندارد، علاوه بر اینکه عوارضی ندارد خواص هایی متعددی به همراه دارد. استفاده از عسل طبیعی می تواند به صورت موضعی یا خوارکی صورت گیرد.

 درمان آکنه و جوش صورت با عسل طبیعی

 رایج ترین بیماری پوستی آکنه و جوش صورت می باشد، به وجود آمدن این بیماری علت های زیادی دارد، در اکثر اوقات به خاطر مشکلات هورمونی این بیماری به وجود می آید و در برخی از مواقع بسته به نوع پوست این بیماری به وجود می آید. در هر صورت اگر می خواهید این دانه های زشت بر روی پوست تان وجود نداشته باشد، عواملی که گفته می شود را رعایت کنید.

بهترین روش برای درمان این بیماری استفاده از ماسک های صورتی است که با عسل طبیعی تهیه می شوند. ماسک های زیادی برای درمان این بیماری می توان درست کرد. ما مجموعه عسل بوم در مقاله ی انواع ماسک هایی که می توان با عسل طبیعی درست کرد به چند نوع از این ماسک ها پرداخته ایم.

همان طور که اشاره شد بهترین روش برای درمان این بیماری استفاده از ماسک های عسلی می باشد، همچنین استفاده ی موضعی از عسل به صورت تکی نیز در درمان آکنه و جوش تاثیر دارد. توجه داشته باشید که استفاده از این ماسک ها باید مداوم و منظم باشد تا نتیجه بگیرید.

درمان اگزما پوستی با عسل طبیعی 

بیماریی که عموم مردم با آن آشنا نمی باشند اگزما پوستی اسن که فرد پس از مبتلا شدن باید خیلی سریع برای درمان آن اقدام کند. استفاده از عسل طبیعی در درمان اگزما حتی در بین پزشکان متخصص نیز رایج شده است. علائم این بیماری پوست پوست شدن و قرمز شدن می باشد، بیماری اگزما در 3 نوع شدید، متوسط و ضعیف می باشد. با این حال عسل مهم ترین ماده طبیعی است که می توان این بیماری را درمان کند.

در ابتدای قرن 21 میلادی تحقیقاتی توسط گروهی انجام شد که نشان می دهد عسل به طور مشخصی می توان به درمان این بیماری کمک کند. این گروه عسل را به صورت پماد استفاده کردند و به موثری رسیدند اما با این حال اگر به این بیماری مبتلا شده اید قبل از استفاده حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان آفتاب سوختگی با عسل طبیعی

یکی دیگر از مشکلات پوستی آفتاب سوختگی است، شاید در ظاهر خیال کنید یک آفتاب سوختگی ساده می باشد ولی اگر این آفتاب سوختگی زیاد باشد در نهایت ممکن است به سرطان پوستی دچار شوید. استفاده از کرم ها ضد آفتاب بسیار ضروری است.

اگر شما دچار آفتاب سوختگی شده اید عسل بهترین گزینه برای درمان آفتاب سوختگی می باشد همچنین عسل باعث می شود محل سوختگی عفونت نکند و سوزش ناشی از سوختگی را کاهش می دهد.

درمان قارچ پوستی با عسل طبیعی

یکی از خواص های عسل طبیعی که نیز به اثبات رسیده است خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن است. این خاصیت در تمامی عسل ها یافت می شود و به همین علت استفاده از عسل طبیعی برای درمان قارچ پوستی مناسب می باشد.

ترکیب روغن زیتون و عسل طبیعی یک ماده ی موثر برای رفع قارچ پوستی می باشد. توجه داشته باشید که از این ترکیب باید استفادهی موضعی کنید.

سخن آخر

استفاده از عسل طبیعی علاوهش بر اینکه عوارض جانبی ندارد در درمان بیماری شما نیز موثر است. درمان بیماری پوستی با عسل طبیعی زمان بر می باشد ونیاز به صبر و حوصله دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.