رفع ترک و خشکی لب با عسل طبیعی

رفع ترک و خشکی لب با عسل طبیعی

رفع ترک و خشکی لب با عسل طبیعی

خشکی و ترک لب یکی از مشکلاتی است که با فرا رسیدن فصل زمستان بیشتر از قبل خود را نشان می دهد. لب انسان  عضوی است که نسبت به مابقی اعضای بدن حساس تر و آسیب پذیر تر می باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با ترک، خشکی و یا سایر مشکلات لب مواجه هستید قطعا از روش ها و دارو های زیادی برای رفع این مشکل استفاده کرده اید.

داروهای شیمایی اگر چه برای رفع این مشکل مناسب هستند اما اثرات مخبر آن پس از چند وقت تاثیر خود را بر روی شما می گذارد. این درحالی است که روش های طبیعی زیادی وجود دارد که می توان مشکل شما را درمان کند و هیچ آسیبی به شما نرسد.

عسل طبیعی یکی از مواردی می باشد که در درمان مشکلات لب می تواند به شما کمک بزرگی کند. عسل طبیعی به علت اینکه دارای رطوبت می باشد می تواند آب مورد نظر لب شما را فراهم کند و از ترک خوردن و خشکی لب جلوگیری کند. ما در این مطلب قصد داریم درباره ی نکات پیرامون رفع مشکلات لب با عسل طبیعی گفت و گو کنیم. اگر شما هم با این مشکل روبه رو هستید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فواید عسل طبیعی برای رفع مشکلات لب 

تامین رطوبت لب با عسل طبیعی

همان که می دانید عسل یک ماده قندی (قند طبیعی) و حاوی رطوبت است. بنابراین زمانی که شما از آن بر روی لب خود قرار می دهید قند های موجود در عسل موجب می شود که لب های شما رطوبت جذب کنند. زمانی که رطوبت لب های شما به درستی تامین شود دیگر خشک نمی شوند. شما می توانید روزانه به مدت 5 دقیقه عسل طبیعی را به صورت موضعی بر روی لب هایتان استفاده کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

رفع و جلوگیری از عفونت

یکی از مشکلاتی که در هنگام زخم شدن قسمتی از بدن برای ما به وجود می آید بروز عفونت است که می تواند مشکل ساز باشد. لب ها هم وقتی که آسیب دیده اند ممکن است به عفونت دچار شوند. عسل طبیعی به علت خواص ضد میکروبی که دارد می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند. حتی اگر لب های شما دچار عفونت شده اند توصیه می کنیم که استفاده از عسل طبییعی را فراموش نکنید زیرا که می تواند در درمان آن تاثیر گذار باشد.

استفاده خوراکی و هم موضعی برای درمان غفونت لب مناسب است. اما در روش موضعی تاثیرگذاری بیشتر می باشد.

لایه بردار پوست لب

از دیگر مشکلات لب پوسته پوسته شدن لب ها می باشد. منشا این مشکل می تواند از آفتاب و یا سرمای هوا باشد. عسل طبیعی را می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی دانست. از این رو  برای در درمان پوسته پوسته شدن لب می تواند گزینه ی مناسبی باشد. همچنین استفاده از عسل طبیعی می تواند به طراوت و شادابی پوست لب شما کمک کند.

در ادامه به یکسری از ماسک ها مناسب برای لب های حساس پرداخته ایم. اگر لب های شما هم آسیب پذیر می باشد توصیه می کنیم حتما از این ماسک ها استفاده کنید.

ترکیب عسل و آلوئه ورا

برای دست کردن این ترکیب نیاز به 1 قاشق عسل طبیعی و ژل آلوئه ورا است. بعد از فراهم کردن این دو مورد آنها را به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید و آن را بر روی لب خود قرار دهید. مدت 20 دقیقه برای اثر بخشی این ماسک کافی می باشد.

ترکیب عسل و شکر

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب به دست آمده را بر روی لب هایتان به آرامی ماساژ دهید.

سخن آخر

لب یک عضو مهم در زیبایی چهره ی هر فرد به حساب می آید. زمانی که آسیب دیده باشد شما اعتماد به نفس خود را از دست می دهید. به هر حال در این مطلب به نکاتی درباره رفع ترک و خشکی لب با عسل طبیعی پرداختیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.