میزان کالری عسل چقدر است

مقدار کالری عسل

میزان کالری عسل چقدر است ؟

شاید ده ها سال است که سبک زندگی بسیاری از جوامع با تخصصی شدن مشاغل به سمت کم تحرک تر شدن رفته است. مثلا شاید یک خانواده در حدود 30 سال گذشته در ایران، برای تامین مایحتاج اولیه خود مانند آب شرب باید خارج از منزل تامین میشد و این تقریبا تمام سبک زندگی بر مبنای تحرک و تلاش بود. اما امروزه شاید برای تامین بسیاری از مایحتاح خانواده خود نیاز نباشد حتی از روی مبل بلند شویم و با فشردن چند کلیک ساده همه چیز محیا میشود، این سبک زندگی مدرن در کنار صد ها ویژگی مثبت شاید چند تایی ویژگی منفی به همراه داشت باشد و شاید بزرگترین آنها این است که این حجم از سهولت در تامین برخی نیاز ها باعث کم تحرکی و افزایش وزن شده است. به عنوان مثال شاید در گذشته نیاکان ما حتی از ما هم بیشتر غذا و نوشیدنی مصرف میکردند اما خب تحرکشان چند برابر از اکثر ما ها بیشتر بود و این خودت باعث می شد کالری جذب شده از مواد غذایی هر چند زیاد به راحتی مصرف شود و باعث چاقی نشود.

شکر و عسل

عسل طبیعی از زمان های دیرین به عنوان شیرین کننده و دارو طلقی میشده، با اینکه قند عسل کمتر از شکر است اما نسبت به شکر، شیرینی و کالری بیشتری را داراست.

بنابراین یکی از معضلات در سبک زندگی امروزی ما این است که اگر قرار است یک ماده خوراکی در سبد غذایی ما قرار داشته باشد نباید با دارا بودن کالری بیش از حد خود باعث تجمع و انباشت چربی در بدن ما شود. بنابراین بسیاری از ما بالاخص کسانی که احتمالا استعداد چاقی دارند و یا تحرک کمتری دارند معمولا سنجش کالری مواد غذایی مصرفی خود را پیش از مصرف فراموش نمیکنند.

عسل جانشین سالم و بی رقیب به جای تمامی قند هاست :

به جرات میتوان ادعا کرد عسل تنها شیرین کننده ای در طبیعیت می باشد که می توان آن را پس از برداشت مستقیما و بدون واسطه مصرف کرد. اما خب به واسطه صنعتی شدن روند تولید شیرین کننده ها در بازار چغندر و نیشکر پس از یک سری فرایند های شیمیایی تبدیل به شکر های سفید پر ضرر امروزی شده اند و به علت قیمت ارزان تر و استفاده راحت تر فعلا بیشترین استفاده را دارند.

میزان کالری در عسل و شکر :

عسل و شکر هر دو جزئی از مهم ترین شیرین کننده ها در بازار هستند اما خب عسل در کنار شیرین کنندگی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسید آمینه ها و مواد مغذی دیگر است ولی خب شکر تقریبا هیچ وجه درمانی ندارد.

به طور کلی :
کالری موجود در 100 گرم عسل طبیعی حدودا 304 است.
کالری موجود یک قاشق چایخوری عسل  طبیعی حدودا 13 است.
کالری موجود یک قاشق غذاخوری عسل  طبیعی حدودا 64 است.
کالری موجود در 100 گرم شکر  حدودا 100 است.

حال با دیدن و قیاس کالری موجود در بین این دو شاید برایتان سوال شود خب چرا از عسل به عنوان ماده سالم غذایی یاد میشود حال آنکه کالری دریافتی آن در مقدار مشخصی از کمیت نسبت به شکر حتی بیشتر است؟

در جواب به این سوال میتوان به راحتی ادعا کرد در واقع شکر سفید تنها ساکارز خالص است و هیچ نفعی برای بدن شما ندارد و در واقع نوعی کالری کاذب است که حتی باعث سیری شما هم نمیشود اما مصرف عسل به دلیل وجود مقدار زیادی مواد معدنی و حجم بیشتر باعث احساس سیری بیشتر و همچنین بسیاری از خواص برای سلامت بدن شماست همچنین قندی که از عسل به بدن شما می رسد بسیار راحت تر در بدن مصرف می شود و باعث چاقی نمی شود اما خب این نکته را نباید فراموش کرد مصرف پیش از اندازه هر دو ماده باعث افزایش وزن خواهد شد و نباید در آن افراط کرد.

فواید مصرف عسل به جای شکر :

به طوری کلی قند هایی که در عسل طبیعی وجود دارند در بدن به راحتی هضم و جذب میشوند و علت آن هم این است که در مرحله تولید در کندو توسط زنبور ها تجزیه شده است، همچنین عسل حاوی قند های فروکتوز و گلوکز است همچین شکر سفید در فرایند تولید همواره با ترکیبات شیمیایی دیگر همراه است که مرور زمان بسیار آسیب زا می باشد.

از اینکه تابه اینجای مقاله همراه بودید بسیار سپاسگرازیم در نهایت اگر نکته ای مدنظر شماست که می تواند کامل کننده این متن باشد حتما با ما به اشتراک بگذارید با تشکر فروشگاه عسل قم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.