ورق موم چیست

ورق موم چیست؟

ورق موم چیست ؟

عسل طبیعی یک ماده شفا بخش و خوراکی در زندگی ما می باشد. وجود آن در سبد غذایی ما می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. عسل ها در بازار به 2 صورت موم دار و صاف شده یا همان بدون موم عرضه می شوند که تمامی آنها برای سلامتی مفید هستند.

همیشه افرادی که به عسل های موم دار علاقه مند هستند در هنگام خرید دچار مشکلاتی می شوند. یکی از این مشکلات این است که شنیده اند موم هایی که در این عسل وجود دارد مصنوعی است و از این بابت نگرانی هایی به وجود آمده است.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی موم عسل ها گفت و گو کنیم. اگر شما هم از آن دسته انسان هایی هستید که اطلاعاتی در این زمینه ندارید و به دنبال کسب آن هستید توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ورق موم چیست؟

ورق موم در واقع خود موم می باشد! زمانی که زنبورداران عسل های خود را از کندو ها برداشت می کنند. اولین اقدامی که انجام می دهند جداسازی شهد از موم می باشد. موم های جدا شده بعد از گذشت مدتی انبوه می شوند و زنبورداران آنها را به کارخانه های مخصوص می فروشند.

این کارخانه در طی فرآیندی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد موم را به ورق موم تبدیل می کند.

نحوه ی تبدیل موم به ورق موم 

در مرحله ی اول این کارخانه ها موم را تصفیه می کند. در واقع موم هایی که جزء ضایعات هستند را جدا سازی می کنند. سپس اقدام به پرس کردن آنها می کنند. بعد از پرس شدن با استفاده از یک غلتک موم را به حالت ورق در می آورند.

به چه علت از ورق موم استفاده می شود؟

ورق موم کاربردهای متفاوتی دارد. یکی از این کاربرد ها استفاده از در شغل زنبورداری است. زنبورداران به علت سرعت بخشیدن در فرآیند تولید عسل از ورق موم استفاده می کنند. زنبورهای عسل برای درست کردن یک ورق مومی حدودا چیزی باید 10کیلوگرم عسل را مصرف کند تا ورق موم درست شود.

کاربرد دیگر ورق موم ها در استفاده ی بهداشتی آن می باشد. معمولا افراد برای رفع موهای زائد خود از موم آب شده یا به اصطلاح شمع استفاده می کنند. در ادامه به صورت تخصصی تر به کاربرد های ورق موم در تمامی صنایع پرداخته ایم.

مصرف ورق موم آیا مضر است؟

همان طور که خواندید ورق موم از خود موم می باشد و مصرف آن هیچ ضرری ندارد. اما به طور کلی مصرف عسل موم دار اصلا توصیه نمی شود. به این علت که بدن انسان نمی تواند موم را هضم کند و گاها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

کابرد های مهم ورق موم

شمع سازی

یکی از کاربرد های مهم ورق موم ها در شمع سازی می باشد. شما با خرید 1عدد ورق موم و مقداری نخ مخصوص می توانید برای خود شمع درست کنید. این شمع هایی خودتان درست کرده اید بسیار ازران تر از شمع های آماده می باشد. همچنین شما می توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

آرایشی بهداشتی

ورق موم در صنایع آرایشی بهداشتی به صورت غیر مستقیم کاربرد هایی دارد. یکی از این کارایی ها در اپلاسیون طبیعی می باشد. شما می توانید با خرید 1الی2 عدد ورق موم خود یک شمع برای رفع موهای زائد درست کنید. فقط باید پس از خریدای آن را مقداری حرارت دهید و بگذارید تا حدودی سرد شود و سپس استفاده کنید.

زنبورداری

همان طور که پیش تر خواندید اصلی ترین کارایی ورق موم در شغل زنبورداری است.

سخن آخر

داشتن اطلاعات در این زمینه قطعا باعث خرید با دیدباز می شود. البته لازم به ذکر است ورق موم ها به صورت پلاستیکی نیز تولید می شود. اما به دلایلی زنبورداران خیلی کم از آن استفاده می کنند. همچنین زمانی که از ورق موم پلاستیکی استفاده شود دیگر امکان فروش عسل با موم نمی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.