کدام اکستراکتور را خریداری کنیم 4 قاب یا 6 قاب

کدام اکستراکتور را خریداری کنیم؟ 4قاب یا 6قاب

کدام اکستراکتور را خریداری کنیم 4 قاب یا 6 قاب

اکستراکتور ها امروزه نقش بسزایی در شغل زنبورداری دارند. همان طور که می دانید کاربرد اکستراکتور ها بعد از برداشت عسل از کلونی می باشد. برخی از زنبورداران به علت اینکه از مقداری هزینه های خود کاهش دهند از اکستراکتور استفاده می کنند. در واقع زنبورداران با این عمل باعث شهد شان های خود را از موم جدا می کنند و موم جدا شده را مجددا به کلونی باز می گردانند.

اکستراکتور ها هم مانند بسیاری از لوازم زنبورداری ذر انواع و مدل های گوناگونی تولید و عرضه ی بازار می شوند. بسیاری از زنبوردارانی که قصد خرید اکستراکتور دارند در هنگام خرید دچار شک و تردید می شوند. کدام اکستراکتور را انتخاب کنیم؟

ما در این مطلب قصد داریم به نکات پیرامون انواع اکستراکتور ها بپردازیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اجزای یک اکستراکتور

قبل از اینکه به معرفی انواع اکستراکتور ها و بهترین مدل آن پردازیم قصد داریم درباره ی اجزایش صحبت کنیم تا شما کامل تر با آن آشنا شوید.

بدنه

بدنه به عنوان پایه اصلی تشکیل دهنده ی اکستراکتور شناخته می شود. طول بدنه در اکستراکتور ها 66 سانتی متر می باشد. جنس بدنه ی استراکتور ها از استیل است و در برابر رطوبت زنگ نمی زند. جنس استیل این محصول به شما این قابلیت را می دهد که کاملا آن را شست و شو کنید. همان طور که می دانید شکل  بدنه ی اکستراکتور نیز گرد می باشد.

سبد داخلی

سبد های داخلی محل قرار گرفتن قاب ها می باشند. تعداد سبد ها نسبت به نوع اکستراکتور متغیر است. حالت توری سبد ها به شهد این امکان را می دهد تا در انتهای بدنه جمع شود.

گیربکس دستی یا برقی 

گیربکس های اکستراکتور ها در 2 نوع برقی و دستی وجود دارد. نوع برقی همان طور که از نامش مشخص است با برق کار می کند و دیگر نیاز به نیروی انسانی نمی باشد. گیربکس ها به سبد ها متصل هستند و با کار کردن آن سبد ها به چرخش می افتند. این عمل موجب جداسازی شهد از موم می شود.

شیر

شیر ها در واقع محل خروج شهد از اکستراکتور است. این شیر ها پس از مدتی از بین می روند اما جای نگرانی وجود ندارد  و شما می توانید آن را تعویض کنید.

درب و پایه ها

درب اکستراکتور ها به منظور جلوگیری از بیرون ریختن شهد از اکستراکتور طراحی شده است. پایه ها هم به اکستراکتور ارتفاع مناسبی می دهد تا شما در هنگام کار با آن راحت باشید. علاوه بر آن زمانی که می خواهید شهد را از اکستراکتور تخلیه کنید باید مقداری از سطح زمین فاصله داشته باشد.

این اجزا در چند مدل مختلف از نظر کیفیت تولید می شوند. کیفیت این اجزا نقش مهمی در تعیین قیمت اکستراکتور دارد.

معرفی انواع اکستراکتور های موجود در بازار

همان طور که خواندید اکستراکتور ها در انواع و مدل های متفاوتی تولید می شوند. ما در این قسمت قصد داریم به معرفی کامل آنها بپردازیم.

اکستراکتور 4 قاب: اکستراکتور 4 قاب ساده ترین نوع استراکتور ها است. این اکستراکتور تا 2 حلب در خود می تواند عسل گنجایش دهد. اکستراکتور 4 قاب در 2 مدل لبه دار و بی لبه تولید می شوند که نوع لبه دار مقداری گران تر می باشد. لازم به ذکر است که هر کدام از این دو مدل دارای انواع کیفیت گوناگون می باشد.

اکستراکتور 6 قاب: اکستراکتور 6 قاب نسبت به 4 قاب با کمی متفاوت می باشد. همان طور که از نامش هایشان مشخص است که تعداد سبد های داخلی آنها متفاوت می باشد و از نظر کاربرد هیچ تفاوتی ندارند. نوع 6 قاب از اندازه و سایز بزرگ تری برخودار است.

اکستراکتور 8 قاب: شاید کمتر کسی اسم اکستراکتور 8 قاب را شنیده باشد زیرا که از 2 مدل اولی بیشتر استفاده می شوند. از اکستراکتور 8 قاب به دلایلی همچون بالا بودن قیمت، اندازه ی خیلی بزرگ و جا گیر بودن آن و… استفاده می شود. تولیدی ها هم معمولا کمتر از آن تولید می کنند و بنا بر درخواست مشتری آن را می سازند.

جنس تمام این اکستراکتور ها از استل می باشد و در 2 نوع برقی و دستی وجود دارند که نوع برقی از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

اکستراکتور چند قاب خریداری کنیم؟

همیشه افرادی که قصد خرید اکستراکتور دارند با چالشی روبه رو هستند. یکی از این چالش ها انتخاب مدل اکستراکتور می باشد. ما در این قسمت قصد داریم درباره ی بهترین مدل اکستراکتور ها گفت و گو کنیم.

در بین 3 اکستراکتور معرفی شده اکستراکتور 8 قاب کم مصرف ترین مدل آنها می باشد و خرید آن را چه در مدل دستی چه در مدل برقی توصیه نمی کنیم. اما در بین اکستراکتور 6 قاب و 4 قاب که کدام بهتر است. معمولا زنبورداران نسبت به تعداد کندو های خود مدل آن را انتخاب می کنند. اگر تعداد کلونی های شما زیاد می باشد توصیه می شود مدل 6 قاب را خریداری کنید. اگر خیر  اکستراکتور 4 قاب بهترین گزینه ی می باشد. مدل برقی اکستراکتور ها استلاک بالایی دارد و بیشتر از نصف زنبورداران از نوع دستی استفاده می کنند.

سخن آخر

اکستراکتور ها یک وسیله ی مهم در شغل زنبورداری به حساب می آید. با توجه به بیشرفت علم و صنعت احتمال می رود که در سال های آینده اکستراکتور های جدید با فناوری بروز شده تولید شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.