کمک به درمان سنگ کیسه صفرا با عسل طییعی

کمک به درمان سنگ کیسه صفرا با عسل طییعی

کمک به درمان سنگ کیسه صفرا با عسل طییعی

همان طور که می دانید کیسه صفرا یکی از عضو های بدن انسان ها می باشد. این عضو که در سمت راست بدن و در زیر کبد وجود دارد یک کیسه ی کوچک می باشد. کارایی آن این است، صفرایی که کبد تولید کرده را در خود نگهدارد و در صورت نیاز به روده ی کوچک انتقال دهد.

در این کسیه مواد شیمیایی وجود دارد؛ زمانی که این مواد تعادل خود را از دست بدهند باعث ایجاد شدن سنگ های صفرایی می شود. این سنگ ها در اندازه ی مختلفی به وجود می آیند. در صورت بزرگ بودن آن باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. اما اگر سنگ کیسه صفرای شما کوچک می باشد بهتر است راهکار هایی که در طب سنتی وجود دارد را امتحان کنید. این درمان با عوارض هایی از جمله تهوع، سوء هاضمه همراه است.

قبل از اینکه به سراغ راهکار های موجود برویم. به انواع سنگ های صفرا پرداخته ایم تا شما کاملا با آنها آشنایی داشته باشید.

انواع سنگ های کسیه صفرا

سنگ رنگدانه ای

زمانی که بیلی‌روبین کیسه ی صفرا شما زیاد می شود سنگ های رنگدانه ای به وجود می آید. افرادی که دارای بیماری های کبدی، عفونت مجرای صفراوی یا اختلالات خونی مانند کم‌خونی سلول‌های داسی شکل هستند بیشتر در معرض ابتلا به سنگ رنگدانه ای هستند.

سنگ های کلسترولی

یکی از اجزای مواد شیمایی موجود کیسه صفرا، کلسترول می باشد. زمانی که کلسترول کیسه صفرا بالا باشد به احتمال خیلی زیاد سنگ های کلسترولی تشکیل می شوند.

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سنگ های کسیه صفرا هستند؟

معمولا در بانوان درصد ابتلا بیشتر است زیرا که امکان بارداری دارند. یکی از عوامل ابتلا به این بیماری بارداری و استفاده از قرص های ضدبارداری است. همچنین بانوانی که تحت درمان استروژن هستند احتمال مبتلا شدن آنها وجود دارد.

گروه بعدی کسانی هستند که به تازگی کاهش وزن داده اند و مجددا افزایش وزن پیدا کرده اند. افراد بالای 60 سال و مبتلا به دیابت هم جزء افراد در خطر هستند.

سنگ کیسه صفرا و علائم آن

معمولا افرادی که به سنگ کیسه صفرا مبتلا می شوند علائم یا نشانه ای خاصی ندارند و حتی وجود این سنگ ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. دقیقا عکس این موضوع هم وجود دارد. یعنی ممکن است فردی به سنگ کیسه صفرا مبتلا باشد و  دارای علائمی بوده ولی هیچ مشکل حادی برای آن پیش نیامده است.

با این حال برخی افراد پس از گرفتن این بیماری دارای علامئی هستند؛ شما این نشانه ها را می توانید در زیر بخوانید.

به وجود آمدن حالت تهوع و استفراق

عرق کردن بیش از اندازه

احساس درد در زیر دنده ی سمت راست بدن

درد کردن شانه ی سمت راست

روش های درمان سنگ کیسه صفرا با عسل طبیعی

ترکیب زرد چوبه و عسل طبیعی 

1 الی 2 قاشق چای خوری عسل طبیعی و زرد چوبه را با یک دیگر مخلوط کنید و میل کنید. از این ترکیب هر روز باید استفاده کنید تا به درمان سنگ کیسه صفرا کمک کند.

ترکیب دانه ی خارخسک و عسل طبیعی

برای درست کردن این ترکیب نیاز به 1قاشق غذاخوری دانه خارخسک، 3لیوان آب و 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی داریم. ابتدا باید دانه های خارخسک را خرد کنید و سپس آنها را بجوشانید. بعد از جوشاندن داخل آب بریزید 20 دقیقه اجازه دهید بماند. حال عسل را به آن اضافه کنید و روزانه بین 2 تا 3قاشق از آن میل کنید.

سخن آخر 

سنگ کیسه صفرا یک بیماری است که به صورت غیر مستقیم در کیسه صفرا به وجود می آید که ممکن است با علائمی همراه باشد. به هر حال ما در این مطلب شما را با راهکار هایی که به صورت طبیعی وجود دارد آشنا کردیم. شما می توانید از روش ها استفاده کنید و نتیجه ی آن را ببینید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.