اهمیت زنبورهای عسل برای حیات کره زمین

اهمیت زنبورهای عسل برای حیات کره زمین

اهمیت زنبورهای عسل برای حیات کره زمین

اکثر انسان ها از وجود حشره ای به نام زنبورعسل آگاه هستند و زمانی که نام او را می شوند به یاد محصولاتی که تولید می کند می افتند. انسان هایی که اطلاعات زیادی درباره ی این حشره ندارد گمان می کنند که فقط عسل تولید زنبور عسل می باشد. اما اینگونه نیست زیرا که زنبورعسل علاوه بر تولید عسل فراورده هایی مانند ژل رویال، بره موم و گرده گل هم تولید میکند. با این حال این تمام کاری که زنبور عسل انجام می دهد نمی باشد.

حشره ی زنبورعسل در بین جانوار شناسان و دانشمندان یک حشره با ارزش محسوب می شود. زیرا که علاوه بر تولید محصولات موثر برای انسان باعث حیات کره ی خاکی می شوند. زنبورها می کوشند تا کلونی خود را حفظ کنند؛ زیرا که آنها می دانند اگر کلونی از بین برود آنها هم از بین می روند و در نهایت موجب آسیب دیدن کره زمین می شود.

تا به حال بیش از 20 هزار گونه زنبورعسل شناخته شده اند. انسان ها تنها بر تعداد محدودی از گونه ها مدیریت دارند. با این حال روز به روز جمیعت زنبورهای عسل جهان در حال کاهش هست و این یک زنگ خطر برای زندگی انسان ها می باشد.

نقش زنبورهای عسل در کره ی زمین چیست؟

همان طور که اطلاع دارید گل و گیاهان مهم ترین موجودات روی زمین می باشند. این موجودات هر کدام وظیفه ی خاص خود را دارند که در حیات کره ی زمین بسیار موثر هستند.

رفع آلودگی ها، تامین غذای حیوانات و میوه های انسان ها و… از وظایف مهم گیاهان می باشد. هر کدام از این موارد اهمیت زیادی در زندگی بشر دارند. حال تصور کنید که این گیاهان از بین بروند آیا دیگر می توان بر روی کره ی خاکی زندگی کرد؟

وقتی که گیاهان از بین بروند دیگر میوه ای جهت مصرف وجود نخواهد داشت و علوفه ای هم برای مصرف حیوانات یافت نمی شود. با بارش یک باران کوچک یک سیل بزرگی به وجود خواهد آمد. در حالت کلی زندگی کردن بدون عوامل بالا امکان پذیر نمی باشد. زنبورهای عسل حشره هایی می باشند که حیات گیاهان بر روی کره ی زمین را تضمین می کنند. مهم ترین وظیفه ای که زنبورها دارند جابه جا شدن از گلی به گل دیگری است که به صورت ناخودآگاه و غیر مستقیم انجام می شود و گرده افشانی را انجام می دهد. شاید گرده افشانی در نگاه اول یک موضوع ساده به نطر برسد اما این عمل مهم ترین عمر در حیات گیاهان محسوب می شود. به طوری که دانشمدان بر این اعتقاد هستند که اگر گرده افشانی صورت نگیرد کره ی زمین نیز از بین می رود.

آیا واقعا بدون زنبور عسل کره ی خاکی نابود می شه؟

در واقع در جواب سوال بالا باید گفت، خیر این گونه نمی باشد. سوال بالا یک نظریه ای می باشد که اثبات علمی ندارد. اما چیزی باید به آن توجه کرد، اهمیت وجود زنبورهای عسل برای حیات کره زمین می باشد.

بسیاری از دانشمندان معتقد هستند وقتی که زنبورعسل از بین برود در طی 1سال، نیمی از کره ی زمین از بین می رود.

سخن آخر

وجود زنبورهای عسل بر روی کره ی زمین یک نعمت محسوب میشود که باید قدر آن را بدانیم. عواملی که باعث از بین رفتن این حشره می شود را باید کاهش یابد تا بشر زندگی بهتری را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.