ویژگی های عسل بره موم

ویژگی های عسل بره موم

ویژگی های عسل بره موم

یکی از تولیدات زنبورعسل که نسبت به سایر محصولات آن ناشناخته تر می باشد بره موم است. این ماده ی بی نظیر از خواص های متعددی برای انسان برخوردار می باشد. اما مسئله که امروزه مورد بحث است نحوه ی مصرف بره موم می باشد. این ماده به صورت خام از کلونی زنبورعسل برداشت می شود. با این حال بیش از 90 درصد بره موم های موجود در بازار به صورت فرآوری شده هستند. زیرا بره موم خام از طعم تلخ تری نسبت به فرآوری شده برخوردار است و همچنین مصرف آن سخت تر می باشد.

یکی از روش هایی که برای مصرف آسان تر ژل رویال و گرده گل در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است ترکیب آن با عسل طبیعی بوده است. بره موم به علت حالتی که دارد به سختی با عسل ترکیب می شود. اما روشی که جدیداً در دستور کار قرار گرفته است این مسئله را کاملا آسان ساخته و ترکیب بره موم با عسل طبیعی امکان پذیر می باشد. اگر چه بره موم به تنهایی از ویژگی های بی نظیری برخوردار می باشد. ترکیب آن با عسل نیز ویژگی های منحصر فرد به همراه خواهد داشت.

اما در این مطلب قصد داریم درباره ی ویژگی های عسل بره موم توضیحاتی ارائه دهیم. اگر شما هم به هر دلیلی بره موم را نمی توانید به صورت ساده مصرف کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های عسل بره موم

نوع بره موم استفاده شده

همان طور که خواندید بره موم ها در 2 مدل فرآوری شده و خام به بازار عرضه می شوند. بره موم خام به علت وجود ضایعات مانند چوب، موم و… در آن به هیچ عنوان برای ترکیب عسل بره موم مناسب نمی باشند. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان برای اینکه پروسه ی تولید را کوتاه تر کنند از بره موم خام استفاده می کنند. علاوه بر این هضم و جذب بره موم به صورت خام در بدن به سختی انجام می شود. بنابراین عسل بره مومی باید خریداری شود که بره موم موجود در آن فرآوری شده باشد.

نوع عسل استفاده شده

علاوه بر نوع بره موم، عسلی که در این ترکیب مورد استفاده قرار گرفته است نیز مهم می باشد. از این رو عسلی که در این محصول استفاده شده است باید استاندارد های لازم را داشته باشد. در نتیجه در هنگام خرید باید از مرغوب بودن عسل اطمینان حاصل شود.

خواص عسل بره موم 

بره موم نیز همانند عسل از خواص آنتی اکسیدان ها، ضد باکتریایی و… برخودار می باشد. ترکیب عسل و این فرآورده زنبورعسل می تواند یک ترکیب ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک طبیعی بسازد. این خواص می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این بره موم به علت فوائد عفونت کشی که دارد می تواند به بهداشت دهان و دندان کمک کند. همچنین عسل بره موم می تواند از انواع آنفولانزا ها و بیماری عفونی می تواند پیشگیری کند.

نحوه ی مصرف این محصول

نحوه ی مصرف عسل بره موم نسبت به نوع بیماری متفاوت است. اما به طور کلی مصرف روزانه 1 الی 3 قاشق غذاخوری توصیه می شود. این محصول به علت طبع گرمی که دارد نباید بیشتر از 3 بار در روز مصرف شود. در صورت تشخیص پزشک می توان در نوبت های بیشتر استفاده کرد.

نحوه ی نگهداری عسل بره موم

یکی از سوالات خریداران در هنگام خرید این است که عسل بره موم را چگونه نگهداری کنیم؟

بهترین حالت برای نگهداری این محصول در یخچال می باشد اما نگهداری آن در محیط آزاد نیز هیچ مانعی ندارد. همچنین به دلیل کم تر بودن چگالی بره موم نسبت به عسل، آن بر روی عسل قرار می گیرد و باید قبل از هر بار مصرف مخلوط شوند.

مصرف عسل بره موم باید با احتیاط صورت گیرد!

به طور کلی استفاده ی خوراکی و موضعی این محصول هیچ منعی برای افراد ندارد. اما کسانی که به زنبورعسل و محصولات آن حساسیت دارند بهتر است با صلاحدید پزشک مصرف کنند. همچنین در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از این محصول استفاده نشود.

سخن آخر

عسل بره موم نسبت به سایر محصولات زنبور عسل ناشناخته تر می باشد و افراد اطلاعات کمتری در این باره دارند. مصرف این محصول باید به صورت مداوم و در دراز مدت باشد تا نتیجه ی مطلوبی به همراه داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.